Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 9 záznamů.  Hledání trvalo 0.02 vteřin. 
Objekt metropolitního významu na ulici Benešova v Brně
Dočekalová, Veronika ; Foretník, Jan (oponent) ; Sochor, Jan (vedoucí práce)
Nově vzniklé území doplňuje okružní třídu. Vzniká zde důležitý bulvár, který je obklopen polyfunkčními domy, parkem a metropolitní budovou. V severní části se nachází dva polyfunkční objekty. Jižní část obsahuje dům metropolitního charakteru. Mezi nimi je rozlehlý park. Severní a jižní stranu spojuje bulvár, který volně přechází na vlakové Hlavní nádraží. Navržený polyfunkční dům se nachází v těsné blízkosti magistrátu. Hmota je rozdělena na několik částí. Nejvyšší část je umístěna směrem k ulici Benešova. Postupně se svažuje směrem ke Kolišti. Tímto svažováním nevznikne bariera z ulice Koliště. Důležitou součástí jsou společné prostory, které tvoří tzv. boxy. Tyto boxy jsou dvoupatrové, vždy viditelné na fasádě, jsou široké v rozmezí jednoho pole a hluboké 7 metrů. Jsou z odlišného materiálu a obsahují vertikální zelené zahrady. Slouží zaměstnancům jako relaxační zóny. Fasáda je tvořena zvýrazněnými horizontálními pásy, které schovávají konstrukci stropů a zároveň dávají budově vlastní výraz. Parter obsahuje komerční prostory. Ostatní patra jsou navržena jako univerzální pronajímatelné plochy. Pod celou budovou se nachází z jedné části garáže a z druhé komerční prostory, které jsou přístupné z ulice Koliště.
LABORARTORY BRNO
Indruchová, Petra ; Rosa, Martin (oponent) ; Makovský, Zdeněk (vedoucí práce)
LABORARTORY - stavba umělecké laboratoře na malém brněnské okruhu, na nárožní parcele ulic Koliště a Milady Horákové, doplňuje soubor kulturních staveb na brněnském Ringu. Výhodná poloha v blízkosti centra, uprostřed mezi dvěmi městskými parky, vybízí k uvolnění parteru. Stavba zachovává průchodnost parcely a reaguje tak na zamýšlenou revitalizaci městského bloku mezi ulicemi Koliště a Příkop. Hlavní ideou návrhu je zachytitnekoordinovaný tok osob přes parcelu, usměrnit ho a prostřednictvím prostoru galerie soustředit pohyb směrem vzhůru k uměleckým hodnotám a výhledům na Brno. V objektu se nachází kavárna, mediatéka. Má 20 parkovacích míst v podzemním podlaží.
REVITALIZACE BÝVALÉHO PRŮMYSLOVÉHO ÚZEMÍ V PRAZE, VYSOČANECH
Černeyová, Natália ; Zemánek, Václav (oponent) ; Zemánková, Helena (vedoucí práce)
Témou diplomovej práce je návrh na revitalizáciu bývalého priemyselného územia v Prahe, Vysočanoch. Štvrť, ktorá sa v minulosti nachádzala na okraji Prahy v blízkosti železnice je v súčasnosti z veľkej časti bez využitia alebo s využitím, ktoré neslúži k prospechu mestskej časti a jej užívateľov. V návrhu išlo hlavne o vytvorenie aktívneho prostredia, ktoré by zodpovedalo modernému chodu mesta a slúžilo potrebám jeho obyvateľov. Urbanisticko-architektonická štúdia rešpektuje súčasné tendencie lokality a prebiehajúce developerské projekty, ktoré výrazne ovplyvnia vzhľad a fungovanie mestskej štvrte Vysočan. Tým chýba predovšetkým ako mestskosť, keďže ide do značnej mieri o priemyselnú štvrť, tak aj samotné centrum, ktoré by zodpovedalo významnej mestskej časti. Dôležitou súčasťou celého konceptu bola intervencia riešeného územia s novým mestským bulvárom Kolbenova. Cieľom práce bol návrh, ktorý by vychádzal z potrieb Prahy ako metropolitného mesta, preto návrh rešpektuje v súčasnosti prejednávaný Metropolitný plán, ktorý umožňuje v danej lokalite výškovú zástavbu. Štúdia usiluje o vytvorenie dostatočnej kapacity bývania a príležitostí, ktoré predstavujú potenciál pre celú mestskú časť a dokážu odpovedať na dopyt obyvateľstva po kvalitnom živote v meste podľa súčasných štandardov zodpovedajúcim hlavnému mestu Praha.
Nové brněnské hlavní nádraží a jeho veřejná prostranství
Valach, Lukáš ; Hybská, Bohumila (oponent) ; Sedláček, Michal (vedoucí práce)
Tématem diplomové práce je návrh nového brněnského hlavního nádraží v poloze „U řeky“ (Ac), která byla vybrána z několika variant přestavby Železničního uzlu Brno (ŽUB). Cílem této práce je vytvoření architektonické a urbanistické koncepce, jejíž funkce bude důležitým přínosem pro rozvoj města Brna, zlepšení dopravní situace a komfort široké veřejnosti či obyvatel nové přiléhající čtvrti Trnitá. Řešené území se nachází v katastrálním území Komárov, Štýřice a Trnitá. Výšková dominanta je zde zastoupena budovou Europointu (115 metrů). Je umístěna v ose nového bulváru, na jehož druhém konci spatříme malebný Petrov. Přiléhá k němu hlavní vstupní prosklená hala. V přednádraží jsou umístěny stavby veřejné vybavenosti. Severně od Europointu je to menší objekt s funkcí start-upových dílen a kanceláří. Směrem k řece pak přednádražní náměstí a terminál MHD. Poslední stavba je hotel s volnočasovými aktivitami, zájmovými kroužky. Ukončení přednádražního prostoru u řeky je navrženo parkovou úpravou. Důležité je napojení na cyklostezku vedoucí podél řeky. Řeka je v tomto místě rozšířena a je do ní vložen menší přístupný ostrůvek. Nové drážní těleso je určeno závazným podkladem SŽDC, které obsahuje kolejiště na náspech a na mostní konstrukci v úrovní 7,1 metru nad úrovní okolního terénu. Řešená část je ohraničena dvěma náspy, které budou pravděpodobně vytvořeny jako masivní železobetonové stěny. Mostní konstrukce ležící mezi těmito náspy má rozměry přibližně 154x368 metrů, což odpovídá ploše 8 fotbalových hřišť. Mostovka bude vynesena na sloupech o daném rastru. Základním principem v návrhu nového hlavního nádraží je jednoduchost, čitelnost a funkčnost. Zastřešení vlakových nástupišť, tj. veškeré konstrukce nad úrovní kolejiště, jsou důležitou součástí a vytvářejí dominantu okolí, poznávací bod a do jisté míry mění i panorama města. Můj návrh je ovlivněn v blízkosti protékající řekou Svratkou a dostatečným množstvím zeleně.
Brněnský mrakodrap
Gebauer, Pavel ; Hybská, Bohumila (oponent) ; Sedláček, Michal (vedoucí práce)
Architektonicko-urbanistický návrh mrakodrapu reaguje na navrhovanou územní studii městské části Jižní čtvrť nacházející se v těsné blízkosti historického centra města Brna. Aktuálně se rozvíjející oblast definována prostorem nového hlavního nádraží, řekou Svratkou a ulicí Opuštěnou. Tento nový reprezentativní celek však postrádá prvek, kterým by i ze vzdálených pohledů byl jedinečný. Stejně tak jako historické centrum se svou katedrálou sv. Petra a Pavla definuje dané místo, tak i mrakodrap doplňující prostor nového hlavního nádraží vytváří autentický orientační prvek nové městské čtvrti reprezentující inovativní principy rozvoje města. Situování výškové dominanty v těsné blízkosti hlavního vstupu nového brněnského nádraží dopomáhá k snazší orientaci v daném území. Vertikální hmota mrakodrapu kontrastuje s rozlehlou a relativně nízkou hmotu nádražní haly. Kompozice objektu reaguje na urbanistickou strukturu a polohu vůči historickému centru. Podnož objektu plně respektuje regulativy a výškovou niveletu ulice, v níž se nachází. Koruna mrakodrapu rotuje kolem své osy a tím tak svým otočením přímo reaguje na centrum města a vytváří tak dialog mezi historií a budoucností. Provozně je mrakodrap řešen jako polyfunkční objekt primárně zastoupen funkcí hotelu s kongresovým centrem. Tyto funkce rovněž doplňují sekundární celky formou kaváren, barů či restaurace. Objekt však disponuje i dalšími službami pro uživatele, jako jsou provozy wellness, fitness, či masáží. Poslední podlaží mrakodrapu jsou řešena jako veřejná. Funkční náplň koruny mrakodrapu dotváří kavárna a sky bar s nádherným vyhlídem.
Nové brněnské hlavní nádraží a jeho veřejná prostranství
Valach, Lukáš ; Hybská, Bohumila (oponent) ; Sedláček, Michal (vedoucí práce)
Tématem diplomové práce je návrh nového brněnského hlavního nádraží v poloze „U řeky“ (Ac), která byla vybrána z několika variant přestavby Železničního uzlu Brno (ŽUB). Cílem této práce je vytvoření architektonické a urbanistické koncepce, jejíž funkce bude důležitým přínosem pro rozvoj města Brna, zlepšení dopravní situace a komfort široké veřejnosti či obyvatel nové přiléhající čtvrti Trnitá. Řešené území se nachází v katastrálním území Komárov, Štýřice a Trnitá. Výšková dominanta je zde zastoupena budovou Europointu (115 metrů). Je umístěna v ose nového bulváru, na jehož druhém konci spatříme malebný Petrov. Přiléhá k němu hlavní vstupní prosklená hala. V přednádraží jsou umístěny stavby veřejné vybavenosti. Severně od Europointu je to menší objekt s funkcí start-upových dílen a kanceláří. Směrem k řece pak přednádražní náměstí a terminál MHD. Poslední stavba je hotel s volnočasovými aktivitami, zájmovými kroužky. Ukončení přednádražního prostoru u řeky je navrženo parkovou úpravou. Důležité je napojení na cyklostezku vedoucí podél řeky. Řeka je v tomto místě rozšířena a je do ní vložen menší přístupný ostrůvek. Nové drážní těleso je určeno závazným podkladem SŽDC, které obsahuje kolejiště na náspech a na mostní konstrukci v úrovní 7,1 metru nad úrovní okolního terénu. Řešená část je ohraničena dvěma náspy, které budou pravděpodobně vytvořeny jako masivní železobetonové stěny. Mostní konstrukce ležící mezi těmito náspy má rozměry přibližně 154x368 metrů, což odpovídá ploše 8 fotbalových hřišť. Mostovka bude vynesena na sloupech o daném rastru. Základním principem v návrhu nového hlavního nádraží je jednoduchost, čitelnost a funkčnost. Zastřešení vlakových nástupišť, tj. veškeré konstrukce nad úrovní kolejiště, jsou důležitou součástí a vytvářejí dominantu okolí, poznávací bod a do jisté míry mění i panorama města. Můj návrh je ovlivněn v blízkosti protékající řekou Svratkou a dostatečným množstvím zeleně.
REVITALIZACE BÝVALÉHO PRŮMYSLOVÉHO ÚZEMÍ V PRAZE, VYSOČANECH
Černeyová, Natália ; Zemánek, Václav (oponent) ; Zemánková, Helena (vedoucí práce)
Témou diplomovej práce je návrh na revitalizáciu bývalého priemyselného územia v Prahe, Vysočanoch. Štvrť, ktorá sa v minulosti nachádzala na okraji Prahy v blízkosti železnice je v súčasnosti z veľkej časti bez využitia alebo s využitím, ktoré neslúži k prospechu mestskej časti a jej užívateľov. V návrhu išlo hlavne o vytvorenie aktívneho prostredia, ktoré by zodpovedalo modernému chodu mesta a slúžilo potrebám jeho obyvateľov. Urbanisticko-architektonická štúdia rešpektuje súčasné tendencie lokality a prebiehajúce developerské projekty, ktoré výrazne ovplyvnia vzhľad a fungovanie mestskej štvrte Vysočan. Tým chýba predovšetkým ako mestskosť, keďže ide do značnej mieri o priemyselnú štvrť, tak aj samotné centrum, ktoré by zodpovedalo významnej mestskej časti. Dôležitou súčasťou celého konceptu bola intervencia riešeného územia s novým mestským bulvárom Kolbenova. Cieľom práce bol návrh, ktorý by vychádzal z potrieb Prahy ako metropolitného mesta, preto návrh rešpektuje v súčasnosti prejednávaný Metropolitný plán, ktorý umožňuje v danej lokalite výškovú zástavbu. Štúdia usiluje o vytvorenie dostatočnej kapacity bývania a príležitostí, ktoré predstavujú potenciál pre celú mestskú časť a dokážu odpovedať na dopyt obyvateľstva po kvalitnom živote v meste podľa súčasných štandardov zodpovedajúcim hlavnému mestu Praha.
LABORARTORY BRNO
Indruchová, Petra ; Rosa, Martin (oponent) ; Makovský, Zdeněk (vedoucí práce)
LABORARTORY - stavba umělecké laboratoře na malém brněnské okruhu, na nárožní parcele ulic Koliště a Milady Horákové, doplňuje soubor kulturních staveb na brněnském Ringu. Výhodná poloha v blízkosti centra, uprostřed mezi dvěmi městskými parky, vybízí k uvolnění parteru. Stavba zachovává průchodnost parcely a reaguje tak na zamýšlenou revitalizaci městského bloku mezi ulicemi Koliště a Příkop. Hlavní ideou návrhu je zachytitnekoordinovaný tok osob přes parcelu, usměrnit ho a prostřednictvím prostoru galerie soustředit pohyb směrem vzhůru k uměleckým hodnotám a výhledům na Brno. V objektu se nachází kavárna, mediatéka. Má 20 parkovacích míst v podzemním podlaží.
Objekt metropolitního významu na ulici Benešova v Brně
Dočekalová, Veronika ; Foretník, Jan (oponent) ; Sochor, Jan (vedoucí práce)
Nově vzniklé území doplňuje okružní třídu. Vzniká zde důležitý bulvár, který je obklopen polyfunkčními domy, parkem a metropolitní budovou. V severní části se nachází dva polyfunkční objekty. Jižní část obsahuje dům metropolitního charakteru. Mezi nimi je rozlehlý park. Severní a jižní stranu spojuje bulvár, který volně přechází na vlakové Hlavní nádraží. Navržený polyfunkční dům se nachází v těsné blízkosti magistrátu. Hmota je rozdělena na několik částí. Nejvyšší část je umístěna směrem k ulici Benešova. Postupně se svažuje směrem ke Kolišti. Tímto svažováním nevznikne bariera z ulice Koliště. Důležitou součástí jsou společné prostory, které tvoří tzv. boxy. Tyto boxy jsou dvoupatrové, vždy viditelné na fasádě, jsou široké v rozmezí jednoho pole a hluboké 7 metrů. Jsou z odlišného materiálu a obsahují vertikální zelené zahrady. Slouží zaměstnancům jako relaxační zóny. Fasáda je tvořena zvýrazněnými horizontálními pásy, které schovávají konstrukci stropů a zároveň dávají budově vlastní výraz. Parter obsahuje komerční prostory. Ostatní patra jsou navržena jako univerzální pronajímatelné plochy. Pod celou budovou se nachází z jedné části garáže a z druhé komerční prostory, které jsou přístupné z ulice Koliště.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.